Vår Verksamhet

Vi har flera olika samlingar du är välkommen till eller kan engagera dig i!

Klicka på länken nedan för att se vad som händer i kyrkan

Gudstjänster
Våra gudstjänster har vi på söndagar klockan 11.00, nästan alla söndagar om året. Vi är flera som hjälps åt att leda eller medverka i gudstjänsten. Det blir musik och ibland nattvard.

Onsdagsträffen
På onsdagar klockan 14.00 är alla som har möjlighet att ses på dagtid välkomna. Då har vi en samling för dig som är nyfiken, vill prata om viktiga ämnen och som tycker om att fika.

Andakt mitt i veckan
På onsdagskvällar klockan 18.00 är det bön i kyrkan, vi delar glädje och bekymmer med Gud och varandra.

Kreativt Café
På tisdagkvällar jämna veckor kl 18.00 är det Kreativt café. Ta med dig ditt skapande, stickningen, måleriet, leran, tecknandet, skrivandet, lagandet eller något annat. Kom och skapa, fika och umgås. Du behöver inte anmäla dig, det är bara att droppa in. Vi ses i Cafét, ingång på kyrkans högra sida. Triangelkyrkan, Stockholmsvägen 18 Enskede. Elisabeth Hugosson – Diakon, står för värdskapet. Har du några frågor så hör av dig till Elisabeth på: elisabeth@triangelkyrkan.se eller 08-648 27 44

Teologisamtal
Onsdagskvällar udda veckor kl 19.00 samtalar vi om Efesierbrevet. Det är bara att komma, varje gång eller enstaka gånger.

Maria Magdalena Gospel
Sedan 2023 har kören Maria Magdalena Gospel sin hemvist i Triangelkyrkan. Kören medverkar på våra Gudstjänster med jämna mellanrum och ger också en konsert per termin. Ibland rekryterar de även nya sångare. Håll utkik på vår Facebooksida och i vår kalender om du är intresserad.

Ungdomshäng
Samling för dig mellan 13-19 år vissa lördagskvällar 19.00-23.00, se annonsering på Insta @lordagshang.triangelkyrkan

Söndagsskola för barn – inte aktiv just nu
Under tiden vi har gudstjänst har vi en egen samling för barnen. Ibland blir det pyssel, andra gånger kanske vi skapar en film eller så får alla lyssna på en berättelse som vi pratar om efteråt. Det är lite olika vad vi gör, men det är alltid roligt att träffas!